آموزش برنامه نویسی مبتدی
تاریخ انتشار:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۶/۱۲

آموزش برنامه نویسی مبتدی


چگونه یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر را شروع کنید

آموزش برنامه نویسی مبتدی گام اول در شروع مسیر برنامه نویسی است . کار برنامه نویسی بسیار سرگرم کننده و فوق العاده مفید است. این کار اجازه می دهد تا شما همیشه خلاق باشید و مسیر ورود به طیف گسترده ای از شغل های جدید را برای شما هموار می سازد. اگر می خواهید بدانید که چگونه برنامه ریزی کنید ، آموزش زیر را دنبال کنید تا بدانید چگونه و چه چیزی را باید مطالعه نمایید.




سرفصل های مقاله

  1. کاوش زبان های برنامه نویسی
  2. انتخاب یک زبان برنامه نویسی
  3. ثبت نام در یک مدرسه ، شرکت در یک دوره آنلاین ، یا برنامه نویسی  bootcamp.
  4. استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان.
  5. مطالعه یک کتاب در مورد زبان برنامه نویسی
  6. داشتن ایده های خلاقانه برای برنامه نویسی
  7. یادگیری و آزمودن مطالب جدید

1-انتخاب یک زبان برنامه نویسی


  1. یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید. اساساً برنامه نویسی کامپیوتری به صورت نوشتن مجموعه ای از دستورالعمل هایی که کامپیوتر از آنها پیروی می کند (به عنوان کدنویسی باینری نیز شناخته می شود) انجام می شود. این دستورالعمل ها را می توان در "زبان های برنامه نویسی مختلف" نوشت که به سادگی از روش های متفاوتی برای سازماندهی دستورالعمل ها و متن ها استفاده می کنند. زبان های مختلفی برای ایجاد انواع برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرند.  از این رو ، شما باید زبانی را انتخاب کنید که احساس می کنید مربوط به آن چیزی است که می خواهید انجام دهید. اگر متوجه شوید که یک زبان با نیازهای شما متناسب نیست ، همیشه می توانید یک زبان جدید دیگر را انتخاب نمایید. برای شروع آموزش برنامه نویسی مبتدی بهتر است یکی از زبان های زیر را انتخاب کنید.


  1. C# ، C ++، C  و زبان های مرتبط را در نظر بگیرید. به طور عمده ، این زبان ها برای ایجاد برنامه های کامپیوتری مستقل مانند بازی ها مورد استفاده قرار می گیرند. C و ++C  زبان های دشواری برای شروع یادگیری یک فرد مبتدی هستند ، اما انجام این کار غیر ممکن نیست. یادگیری این زبان ها شما را در درک عمیق نه فقط زبان برنامه نویسی (اکثر زبان های برنامه نویسی برخی از مفاهیم اصلی را از C و ++C به ارث می برند) ، بلکه چگونگی عملکرد یک کامپیوتر نیز یاری می رسانند. این زبان ها محبوب هستند و به طور گسترده ایی استفاده می شوند ، هر چند که #C بسیار شبیه به جاوا است ، در حال تبدیل شدن به یک زبان متداول تر برنامه نویسی می باشد.


  1. جاوا یا JavaScript را در نظر بگیرید. اگر بخواهید در پلاگین های وب (جاوا اسکریپت) یا اپلیکیشن های موبایل (جاوا) کار کنید ،  این دو ، زبان های خوبی برای یادگیری هستند. در حال حاضر این زبان ها بسیار مورد تقاضا و کاربردی هستند ، بنابراین یادگیری آنها مفید است. به یاد داشته باشید جاوا و جاوا اسکریپت با وجود داشتن شباهت در نام ها ، کاملا متفاوت هستند.


  1. سعی کنید پایتون را امتحان کنید. پایتون یک زبان همه کاره است که به طور گسترده در پلتفرم های متعددی مورد استفاده قرار گرفته است. با وجود اینکه بسیار قدرتمند است ، زبان آسانی است که یک مبتدی می تواند آن را انتخاب نماید ، پس امتحانش کنید!


  1. PHP را در نظر بگیرید. PHP اختصار Hypertext Processor است. این یک زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد که به دلیل داشتن قابلیت تایپ کمتر و محبوبیتش (محبوبیت بدین معنی است که دوره های آموزش متعددی در مورد این زبان وجود دارند که مفید می باشند) یادگیری آن نسبتا آسان است. PHP یک زبان عالی برای برنامه نویسی سمت سرور است.PHP یک زبان برای شروع آموزش برنامه نویسی مبتدی است.


  1. خودتان را به این زبان ها محدود نکنید! زبان های برنامه نویسی بسیاری با کاربردهای مختلفی وجود دارند. اگر می خواهید به عنوان برنامه نویس کار کنید ، قطعاً باید با بیش از یک زبان آشنا باشید ، بنابراین تا آنجا که امکان دارد ، یاد بگیرید.
  • بهترین کار این است که آگهی مشاغلی را که علاقمند هستید ، جستجو نمایید و زبان های مشترکی که این مشاغل نیاز دارند ، بررسی کنید.

2- یادگیری زبان برنامه نویسی


  1. رفتن به مدرسه. در حالی که اکثر شرکت هایی که برنامه نویس استخدام می کنند ، بیشتر به مهارت های شما توجه می کنند تا به دانشگاهی که رفته اید و یا نمره هایی که کسب کرده اید ، اما داشتن یک مدرک دانشگاهی برای ارائه ، می تواند بسیار کمکتان نماید. استفاده از راهنمایی تخصصی معلمان (و شاید دوستانتان) باعث می شود که به طور مؤثرتری آموزش ببینید تا وقتی که خودتان معلم خود باشید.
  • اغلب کمک هزینه های دانشجویی و وام های تحصیلی برای افرادی که در این زمینه تحصیل می کنند وجود دارد. از هزینه های تحصیل نترسید، این کار شدنی است!


  1. از دانشگاه های آنلاین یاد بگیرید. آیا شما با صرف هزینه ، مدرک آنلاین و واقعی در پایان دوره آموزشی می خواهید ، یا این که تمایل به شرکت در یک برنامه آموزشی رایگان مانند دوره فوق العاده Coursera مربوط به MIT دارید؟ در هر صورت ، شما می توانید مطالب زیادی در مورد برنامه نویسی از این دوره های ساخت یافته یاد بگیرید.


  1. سعی کنید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه نویسی ، از خدمات رایگان مانند کنسرسیوم دانشگاه گوگل (Google's University Consortium) یا شبکه توسعه دهنده موزیلا (Mozilla's Developer Network) استفاده کنید. این شرکت ها ، توسعه دهندگان بیشتری می خواهند تا در شکوفایی پلتفرم ها و منابع آنان که می توانند بهترین در وب باشند ، کمک کنند.


  1. با استفاده از دوره های آموزش آنلاین یاد بگیرید. تعداد زیادی از برنامه نویسان با وب سایت هایی همکاری دارند که به شما اصول اولیه و ترفندهای مختلفی را در مورد زبان های برنامه نویسی آموزش می دهند. برای پیدا کردن این موارد ، نگاهی به آموزش های آنلاین مربوط به زبانی که می خواهید یاد بگیرید ، بیاندازید.
  • کلاس های آنلاین رایگان بسیاری برای یادگیری کدنویسی در دسترس هستند. Khan Academy کدنویسی کامپیوتر را با دوره های آموزشی ساده و ویدیویی آموزش می دهد. Code Academy یکی دیگر از وب سایت های رایگان یادگیری کدنویسی با مراحل آموزش گام به گام می باشد.


  1. اگر می توانید در سنین جوانی شروع کنید. برنامه های متعددی برای آموزش بچه ها برای برنامه نویسی وجود دارند. برنامه هایی مانند Scratch MIT بسیار مفید هستند و هر چقدر جوانتر باشید ، امکان یادگیری شما راحتتر است (مانند هر زبانی).
  • از استفاده از kit ها خودداری کنید ، زیرا به ندرت چیز مفیدی را آموزش می دهند.

3- خودتان آموزش ببینید!


  1. با یک کتاب یا دوره آموزش برنامه نویسی خوب کار را شروع کنید. یک کتاب خوب و مناسب در مورد زبان برنامه نویسی که می خواهید یاد بگیرید ، تهیه کنید. نظرات کاربران را در آمازون و یا سایت های مشابه پیگیری کنید. این نظرات معمولاً به شما کمک می کنند که کتاب های مفید را از موارد غیر مفید شناسایی کنید.


  1. یک مفسر برای زبان موردنظر خود تهیه کنید. مفسر ، یک برنامه کامپیوتری است که ایده هایی را که شما در یک زبان برنامه نویسی به «کد ماشین» نوشته اید ، به چیزی تبدیل می کند که بتوانید آنها را مشاهده کرده و نحوه کارکرد آنها را ببینید. برنامه های بسیاری در دسترس هستند و شما باید یک مورد را که برای شما مناسب تر است ، انتخاب کنید.


  1. کتاب بخوانید. مثال هایی از زبان برنامه نویسی را از کتاب گرفته و آنها را به مفسر خود منتقل کنید. سعی کنید مثال ها را تغییر دهید و برنامه ای بسازید که کارهای متفاوتی را انجام می دهد.


  1. سعی کنید ایده های خود را به شکل یک برنامه کاربردی بسازید. از چیزهای ساده شروع کنید ، مانند یک برنامه برای تبدیل ارزها ، و سپس ، مسیر خود را با مطالعه و یادگیری زبان برنامه نویسی ادامه دهید و روی چیزهای پیچیده تر تمرکز نمایید.


  1. یادگیری یک زبان دیگر. پس از این که شما شروع به برنامه نویسی در زبان اول خود کردید ، ممکن است بخواهید که یک زبان دیگر را نیز یاد بگیرید. اگر زبانی را انتخاب کنید که یک پارادایم کاملاً متفاوت نسبت به آن زبان اولی که با آن شروع کرده اید ، داشته باشد ، یادگیری شما مفید نخواهد بود. به عنوان مثال ، اگر با Scheme شروع به کار کردید ، ممکن است سعی کنید در مرحله بعد C یا جاوا را یاد بگیرید. اگر شما با جاوا ، کار را شروع کرده باشید ، می توانید Perl یا Python را یاد بگیرید.


  1. برنامه نویسی را ادامه دهید و چیزهای جدید را امتحان کنید! برای اینکه یک برنامه نویس خوب باشید ، حداقل باید با تغییر تکنولوژی همراه باشید. این یک فرآیند یادگیری دائمی است و همیشه باید در حال یادگیری زبان های جدید ، پارادایم های جدید و مهم تر از همه ، برنامه نویسی چیزهای جدید باشید!

 


نظر به مطلب
نام:
ایمیل:
متن: 500 حرف دیگر میتوانید تایپ کنید
کد امنیتی: 67204